ورزشکاران، گلادیاتورهای امروزی هستند. حتی زمانی که هیچ تماشاگری وجود ندارد آنها با پشتکار کار می‌کنند و الهام‌بخش همه هستند تا رویاهای خود را تحقق بخشند و به دنبال بزرگی کردن و سرافرازی هستند. با این وجود، ورزشکاران همیشه پیروز نیستند؛ ورزشکاران واقعا بزرگ ویژگی‌هایی دارند که آن‌ها را از رقابت جدا می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا فراتر از همه انتظارات موفق باشند.

محیط کسب‌وکار شبیه به ورزش است. به هر حال ورزش می‌تواند یک کسب‌وکار بزرگ باشد. بنابراین صاحبان کسب‌وکار چگونه می‌توانند از ورزشکاران موفق یاد بگیرند؟ چه ویژگی‌هایی می‌تواند به صاحبان کسب‌وکار در دستیابی به موفقیت در یک بازار بسیار رقابتی کمک کند؟ در این مقاله به دنبال خلاصه کردن پنج ویژگی برتر از ورزشکاران بسیار موفق هستیم که می‌تواند توسط صاحبان کسب‌وکاری که می‌خواهند سرافراز باشند، دنبال شود.

انگیزه قوی برای موفقیت

ورزشکاران برتر  میل بدون تغییری برای بهترین بودن دارند و تلاش لازم برای رسیدن به این سطح از موفقیت را انجام می‌دهند. آن‌ها با پشتکار برای رسیدن به اهدافشان کار می‌کنند حتی زمانی که نتایج به سختی به دست می‌آید. یک کسب‌وکار باید انگیزه مشابهی برای موفقیت داشته باشد و تلاش ویژه‌ای باید برای رسیدن به موفقیت انجام دهد. موفقیت می‌تواند با توجه به عوامل فردی، رهبری بازار، مسئولیت اجتماعی، رشد صنعت باشد و سازمان باید منابع خود را برای دستیابی به سطح مطلوبی از موفقیت اختصاص دهد.

اهداف. استراتژی. نتایج.
اغلب ورزشکاران اهداف قابل‌دستیابی را تعیین می‌کنند و از طریق اجرای استراتژی‌های خاص به نتایج مورد نظر خود می‌رسند. ورزشکاران بزرگ اغلب اهداف و استراتژی‌های خاص خود را در مقایسه با رقیب خود دارند. آن‌ها  از تلاش مورد انتظار هم فراتر می‌روند. برای پیروزی در دنیای کسب‌وکار، کسب و کارها باید بر روی یک بستر مشابه با اهداف و استراتژی‌های خاص برای رسیدن به نتایج مورد نظر عمل کنند. مهم است که برای دستیابی به هدف پاسخگو باشند و در صورت عدم تحقق نتایج، استراتژی‌ها را مجددا پیکربندی کنند. اهداف باید در سطح اجرایی تعیین‌شده و به طور منظم به کارمندان منتقل شوند.
بازیکن تیم
در ورزش ، ورزشکاران بزرگ بسیار تیم محور هستند. آن‌ها نقشی اساسی در تیم ایفا می‌کنند و تمایل به فدا کردن افتخار شخصی برای پیروزی تیم دارند و آنها همیشه در ستایش از هم‌تیمی‌های خود پیشرو هستند. حتی در ورزش‌های انفرادی، هر ورزشکار تیمی دارد که از رشد آنها حمایت می‌کند. یک کسب‌وکار می‌تواند یک فلسفه مشابه را در فرهنگ سازمانی خود اعمال کند. کار گروهی در داخل و بین کارکنان باید تشویق شود و به آن‌ها پاداش داده شود، زیرا تلاش‌های تیم، در راستای اهداف سازمانی، اجازه شناسایی دیدگاه‌های جدید و موفقیت بیشتر به سمت دستیابی به هدف مشترک سازمان را می‌دهد.
رهبری موثر

بیشتر ورزشکاران بزرگ مربیان بزرگی دارند. بهترین ورزشکاران به بازخورد گوش می‌دهند و به راهنمایی مربی اعتماد می‌کنند. آن‌ها راهنمایی‌های مربی خود را نه تنها در طول بازی، بلکه در طول زندگی روزمره خود به کار می‌برند، زیرا این امر مخصوص اهداف  ورزشکار است و آن‌ها را به سمت دستیابی به اهدافشان راهنمایی می‌کند. به طور مشابه، مهم است که یک کسب‌وکار راهنمایی درست داشته باشد تا خود را به سمت موفقیت سوق دهد و عملکرد خود را با کارآیی بیشتری انجام دهد. رهبری موثر همچنین به ارزیابی پیشرفت خود در جهت رسیدن به اهداف، تدوین مشارکت‌های استراتژیک، و برنامه‌ریزی برای آینده کمک می‌کند.

قدرت الهام‌بخش

ورزشکاران بزرگ الهام‌بخش نسل‌ها هستند. آن‌ها به مردم ثابت می‌کنند که اگر تلاش برای رسیدن به اهداف خاص اعمال شود، هر چیزی امکان پذیر است. آنها معمولا پس از دوران حرفه‌ای خود میراثی ارزشمند برای افراد دیگر می‌گذارند. یک کسب و کار هم باید به منظور الهام بخشیدن به کسانی که در محیط پیرامونش هستند، هدف داشته باشد. برای مثال، با گنجاندن مسئولیت اجتماعی در دستورالعمل خود، یک کسب‌وکار ممکن است الهام‌بخش یک نسل از کارآفرینان باشد تا موفقیت را دنبال کنند، در حالی که نسبت به محیط‌زیست پاسخگو هستند.

ویژگی‌های ورزشکاران برتر که  توسط صاحبان کسب‌وکار می‌تواند به کار گرفته شود، بسیار گسترده است. اما این پنج ویژگی برای اغلب کسب و کارها قابل استفاده است. انگیزه قوی برای موفقیت، تنظیم هدف، کار گروهی، هدایت موثر و قدرت الهام بخش می‌تواند به هر کسب‌وکاری برای رسیدن به موفقیت کمک کند.

برگرفته شده از مقاله سایت کرو

مقالات مرتبط: چه شباهت هایی میان کارآفرینان و ورزشکاران وجود دارد؟

                   7 استراتژی ورزشی که قابلیت استفاده در کسب و کار دارند.

                    چهار ویژگی مهم ورزشکاران که هیچ ارتباطی با ورزش ندارد.

                    5 دلیل برای اینکه چرا استفاده از کارمندان ورزشکار یک استراتژی برنده است.

                    چرا ویژگیهای ورزشکاران و رهبران نزدیک است

۱ ۰