هنگامی که ورزشکاران به موفقیت می رسند، بیشتر اوقات بهتر بودن از لحاظ فیزیکی ورزشکاران را رسانه‌ها به تصویر می‌کشند. ورزشکارانی که قوی و قدرتمند به لحاظ بدنی هستند و رسانه‌ها و مردم هم بیشتر راجع به این موضوع که باعث موفقیت آنها شده است، صحبت می‌کنند.

بهترین ورزشکاران، همه آنها دارای چهار ویژگی هستند که هیچ ارتباطی به ورزش ندارد.

1- آنها تواضع و فروتنی دارند.

اول از همه، بهترین ورزشکاران بسیار فروتن و متواضع هستند، مهم نیست که با چه رکوردی و به چه شکلی موفق شده‌اند. آنها می‌توانند ارزیابی‌های انتقادی صادقانه از خود داشته باشند و به دنبال بهبود خود باشند. آنها توانایی دیدن خود به درستی، زمانی که دیگران مشغول تحسین آنها هستند را دارند. این توانایی به آنها اجازه می‌دهد که فروتن بمانند و به طور منظم به آنها یادآوری می‌کند که بیشتر باید یاد بگیرند.

2- آنها روزانه به دنبال بازخورد هستند

موفق‌ترین ورزشکاران روزانه بازخورد دریافت می‌کنند تا ببینند که چگونه می‌توانند هم به لحاظ حرفه‌ای و هم به لحاظ شخصی بهتر شوند. آنها انتقادات مستمر از مربیان و عموم مردم دریافت می‌کنند چه انتقادات را دوست داشته باشند چه انتقادات را دوست نداشته باشند. چه برای آنها خوشایند و چه برای آنها ناخوشایند باشد. جمله معروفی وجود دارد که می‌گوید بازخورد صبحانه قهرمانان است و قهرمانان، درست صبحانه می‌خورند.

3- آن‌ها هر روز در صفر شروع می‌کنند

ماهیت ورزش‌های حرفه‌ای به این معنی است که بازیکنان باید هر روز از همان پایه و صفر شروع کنند و کارهای آموزشی خود را از ابتدا انجام دهند. داشتن این ذهنیت، آنها را به خوبی برای مسابقات آماده می‌کند، زمانی که آنها وارد بازی با ذهنیت صفر می‌شوند. هر مسابقه یک نقطه شروع جدید برای آنهاست. افراد واقعا بزرگ معتقدند که آنچه که دیروز به دست آوردند به معنای اندک و حقیر بودن برای امروز است. آنها امروز در نقطه شروع هستند.

4- آن‌ها اشتهای سیری‌ناپذیر برای یادگیری دارند

سرانجام، ستارگان موفق ورزش، خود را به چالش می‌کشند که روزانه چیزهای جدید یاد بگیرند. آموزش‌هایی که برای سریع‌تر شدن و بهتر شدن لازم است و بهترین استراتژی برای موفق شدن در رقابت را می‌آموزند. شاید استراتژی موفق دیروز، استراتژی شکست امروزشان باشد. بنابراین نیاز است هر روز یاد بگیرند تا استراتژی صحیح داشته باشند.

بهترین افراد پرسش‌هایی دارند که پاسخ آنها را ندارند، آن‌ها می‌دانند که به توانایی تشخیص نیازها باید مجهز باشند و با پاسخ به نیازها باید هر روز بهتر شوند. این درس‌ها از ورزش هستند، اما هیچ ارتباطی با ورزش ندارند. همبستگی بین ورزش و کسب و کار اغلب در نظر گرفته نشده است. همیشه درس‌هایی از برندگان موفق، صرف‌نظر از حوزه تخصص آن‌ها وجود دارد که آن‌ها ارزش مطالعه دارند.

این درسها در ورزش برخی اوقات هیچ ارتباطی با اعمال فیزیکی و بدنی ندارد. اینها در مورد چگونگی هدایت بهتر خود است. این موارد حتی گفتگوهای ورزشی نیستند، اینها درباره نحوه پیروزی شما هستند. در صورتی که شما متواضع باشید، در کسب‌وکار موفق‌تر خواهید بود و اگر بازخورد و یادگیری سیری ناپذیری داشته باشید کسب و کار، روزبه روز رشد خواهد کرد.

کریستیانو رونالدو فوق ستاره دنیای فوتبال در این رابطه بیان می‌کند: کسی که صاحب یک کسب و کار است اگر به دیگران فخر بفروشد و خودش را بالاتر از دیگران ببیند کسی او را مثل یک رئیس نگاه نمی‌کند. همه ناچارا قبول می‌کنند که او رئیس است ولی کسی به او دل نمی‌بندد و با جان و دل برای او کار نمی‌کنند. همیشه باید متواضع بود. آدم باید یاد بگیرد که همه چیز را نمی‌داند. یک ورزشکار  باهوش نکات ظریفی را پیدا می‌کند که باعث می‌شود در کارش پیشرفت کرده و ورزشکار بهتری شود.

برگرفته شده از مقاله سی ان بی سی

مقاله مرتبط: چه شباهت هایی میان کارآفرینان و ورزشکاران وجود دارد؟

              7 استراتژی ورزشی که قابلیت استفاده در کسب و کار دارند.

چهار ویژگی ورزشکاران موفق

۲ ۰