رایان وستوود مدیر عامل شرکت سیمپلاس می‌باشد که فعال در فروش پلاتین است. او کارآفرینی با تجربه و همچنین نویسنده کتاب‌های پرفروش و سخنران معروف در کارآفرینی است. او در مقاله زیر به این موضوع می‌پردازد که چرا استفاده از کارکنانی که سابقه ورزشی دارند برای یک سازمان می‌تواند مفید واقع شود.

به سختی می‌توان موفقیت‌های الهام‌بخش ورزشکاران نخبه جهان را به رسمیت نشناخت. شجاعت، تمرکز، راهبری شخصی و یک چشم‌انداز مناسب از پیروزی، اساس هر داستان موفقیت است. به عنوان یک کارآفرین، باید به این نکته توجه کرد که ویژگی‌های شخصیتی یک ورزشکار المپیک که طی سال‌ها آموزش رشد می‌کند می‌تواند از مهارت‌های مورد نظر شرکت‌های پیشرو امروزی نیز باشد.

زمانی که دیدگاه شرکت شما شامل یک فرهنگ کار مثبت، سازنده، با انگیزه، حامی و پشتیبان است توجه خود را باید روی افرادی متمرکز کنید که تا حد زیادی تجربه پیمودن یک مسیر متمرکز را داشته‌اند. در اینجا پنج دلیل وجود دارد که چرا استخدام افراد با سابقه ورزشی یک حرکت پیروزی بخش برای شرکت شما می‌تواند باشد.

1- ورزشکاران دارای انضباط شخصی هستند

تصمیم یک ورزشکار برای خروج از رختخواب و یا ماندن در رختخواب برای 5 ساعت تمرین کردن یک انتخاب شخصی است. اما ورزشکاران ارتباط مستقیمی بین منظم رفت و آمد کردن در ابتدا می‌بینند و این چیزی است که آن‌ها را با انگیزه نگه می‌دارد. ورزشکاران قبلا با حفظ توازن تمرین و استراحت هماهنگ هستند. آنچه کارفرما نیاز دارد یک کارمند مولد و با انگیزه است که مفهوم مدیریت زمان در زندگیش کاربرد داشته است.

2-  مفهوم کار تیمی را تا حدی درک می‌کنند

افراد به عنوان ورزشکاران، همیشه با درد و رنج روبه‌رو هستند، اما زمانی که هم تیمی‌ها شما را تشویق می‌کنند، درد و رنج از فکر شما دور می‌شود. این وجود تعهد برای انجام بهترین کارها به سود تیم و داشتن فداکاری شخصی، می تواند تاثیر زیادی بر محل کار داشته باشد. ورزشکاران درک بیشتری در مورد کار تیمی دارند. آن‌ها متوجه شده‌اند که هر کس برای انجام یک هدف مشترک باید کاری انجام دهد.

3- ورزشکاران موانع را به عنوان ابزار آموزشی می‌پذیرند

کریم عبدالجبار بازیکن NBA که رکورد بیشترین امتیاز کسب شده را با 38387 امتیاز بدست آورده است، بیان می‌کند: شما نمی‌توانید برنده شوید مگر اینکه یاد بگیرید چطور بازنده شوید. برای ورزشکاران، از دست دادن و شکست، هرچند ناامید کننده اما یک قدم به سوی بهبود و موفقیت نهایی است. کارکنان خوب زمان خود را صرف تامل در مورد  اشتباهات خود می‌کنند، کارکنان خوب زمان می‌گذارند تا آنچه که اشتباه کرده‌اند را اصلاح کنند و آموزش‌های خود را در مسیر حرکت رو به جلو ادامه دهند.

4- ورزشکاران رهبران طبیعی هستند

هیچ تعجبی ندارد که بدانید ۹۵ درصد از مدیران اجرایی در ورزش‌های دبیرستانی شرکت کرده‌اند. اساس رهبری شرکت، توانایی در اعتماد، عزم، تفکر سریع و توانایی کنترل فشار می‌باشد. پیشرفت در ورزش مساوی با روبه‌رو بودن با مجموعه‌ای از موانع منحصر به فرد است که نمی‌توان بدون نظم، تمرکز، صبر، تلاش و تمرین بیشتر آن‌ها را از پیش رو برداشت. توانایی در اعتماد به نفس، عزم، تفکر سریع و  رسیدگی به فشار، پایه و اساس رهبری شرکت را ایجاد می‌کند.

5- آنها سالم و سلامت هستند

برخی از کارفرمایان از وجود نیروی کار سالم برخوردار هستند تا زمانی که فشاری بر آنها وارد نشود. مطالعه‌ای توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها (CDC)گزارش می‌دهد که زیان‌های بهره‌وری مرتبط با غیبت، سالانه ۲۲۵.۸ میلیارد دلار در آمریکا، یا ۱،۶۸۵ دلار برای هر کارمند است. استفاده یک شرکت از نیروهای کار با ذهنیت و فیزیک سالم و بهداشتی که از خودشان مراقبت می‌کنند، کار می‌کند.

مراقبت یک همکار حین و پس از کار از خود و ورزش کردن، یک محرک قانع‌کننده برای توجه بیشتر به عادات سالم در دیگر کارکنان است. سبک زندگی سالم در بین کارمندان مسری است و چه مدل بهتری برای ورزش روزانه بیش از وجود یک ورزشکار سابق در میان کارکنان وجود دارد. در مطالعه‌ای که توسط انجمن کالج‌ و کارفرمایان منتشر شد، از ۱۶۰ کارفرمای ملی خواسته شد تا پنج ویژگی برتری را که برای استخدام‌های جدید به دنبال آن هستند را لیست کنند. چیزهایی مانند رهبری، کار گروهی، غلبه بر بدبختی، کار سخت و مهارت‌های ارتباطی قوی ذکر شد که همه آن‌ها را ورزشکاران دارند هرچند که ممکن است فاقد تجربه کاری گسترده باشند.

برگرفته از مقاله نشریه فوربس

مقالات مرتبط: چه شباهت هایی میان کارآفرینان و ورزشکاران وجود دارد؟

                  7 استراتژی ورزشی که قابلیت استفاده در کسب و کار دارند.

                  چهار ویژگی مهم ورزشکاران که هیچ ارتباطی با ورزش ندارد.

۲ ۰